Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
(ďalej len ako “VOP")
Účinné od: 01.08.2024
I. Úvodné ustanovenie
- Prevádzkovateľom
internetového obchodu www.krbovestudio.sk (ďalej
len ako „E-shop“) je obchodná spoločnosť Krbové a kamenárske štúdio so
sídlom na adrese: Revolučná štvrť 967/13, 924 01 Galanta, Slovenská republika,
IČO: 37 627 171, DIČ: 1044795103, zapísaná v živnostenskom registri OÚ
Galanta, číslo živnostenského registra: 202-18053 Bankové spojenie: PRIMA
BANKA, a.s., číslo účtu: 4210179908/3100 (ďalej aj ako „Predávajúci“
alebo „Krbové a kamenárske štúdio “).
- Krbové
a kamenárske štúdio je predávajúcim všetkého ponúkaného
tovaru a zabezpečuje okrem jeho predaja aj záručný servis. Kontaktná
adresa Predávajúceho na účely komunikácie so zákazníkmi (najmä na
reklamačné záležitosti a na účely vrátenia tovaru pri odstúpení od zmluvy
) je Krbové a kamenárske štúdio so sídlom na adrese: Revolučná
štvrť 967/13, 924 01 Galanta, Slovenská republika, IČO: 37 627 171, DIČ: 1044795103,
prípadne sa možno na Predávajúceho obrátiť prostredníctvom tel. č.: 031/780
61 71 alebo na e-mailových adresách info@krbovestudio.sk (odstúpenie
od zmluvy, reklamácie a ostatné dopyty).
- Kupujúcim
môže byť spotrebiteľ alebo podnikateľ (ďalej spoločne ako „Kupujúci“
alebo samostatne ako „Kupujúci (spotrebiteľ)“ alebo „Kupujúci
(podnikateľ)“). Spotrebiteľom je každý človek, ktorý mimo rámca svojej
podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu povolania
uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak rokuje. Podnikateľom sú na
účely týchto všeobecných obchodných podmienok všetky ostatné osoby. Ak sa
niektorá časť týchto VOP vzťahuje len na Kupujúceho (spotrebiteľa) alebo
na Kupujúceho (podnikateľa), sú tieto časti v úvode konkrétneho odseku
alebo článku označené ako SPOTREBITEĽ alebo PODNIKATEĽ. Ak nie je
konkrétny odsek alebo článok označený týmto spôsobom, platí pre Kupujúcich
všeobecne.
- VOP
upravujú vzájomné práva a povinnosti spoločnosti Krbové a kamenárske štúdio
ako Predávajúceho na strane jednej a zákazníka ako Kupujúceho na strane
druhej pri predaji tovaru v E-shope. VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť
každej kúpnej zmluvy uzavretej v rámci E-shopu (ďalej tiež len „Zmluva“),
čím sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou zmluvnej dohody medzi Predávajúcim
a Kupujúcim. Pred uskutočnením objednávky má Kupujúci možnosť sa s VOP
oboznámiť, uložiť si ich, prípadne vytlačiť na ďalšie použitie. Na
konkrétny vzťah Predávajúceho a Kupujúceho sa vždy použijú VOP v aktuálnej
verzii, ktorá je Kupujúcemu k dispozícii v rámci objednávkového procesu.
Zmluva, údaje o objednávke a VOP v konkrétnom a použiteľnom znení sa vždy
pošlú Kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu potom, čo odošle objednávku.
- Predávaný
tovar je určený na použitie v domácnosti, príp. v zariadeniach slúžiacich
na ubytovanie osôb, ak nie je medzi Predávajúcim a Kupujúcim výslovne
dohodnuté inak. Predávajúci zásadne nezodpovedá za chyby spôsobené
nadmernou záťažou pri používaní tovaru na iné komerčné alebo nekomerčné
účely, než aké sú uvedené vyššie.
- Tovar
je označený názvom, kódom, výrobcom a ilustračným obrázkom (produktovou
fotografiou, 3D animáciou).
II. Uzavretie Zmluvy
- Objednávka
Kupujúceho sa považuje za ponuku na uzavretie Zmluvy a je záväzná. Ponuka
produktov v E-shope nie je záväzným návrhom na uzavretie Zmluvy, ale len
všeobecným prehľadom, ktorý slúži Kupujúcemu na poslanie objednávky.
Potom, čo Kupujúci vyplní svoje údaje, dokončí svoju objednávku kliknutím
na „Objednať“ a odsúhlasí VOP, mu Predávajúci pošle potvrdenie objednávky
so zhrnutím detailov objednávky na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.
Potvrdenie sa Kupujúcemu pošle e-mailom s priloženými VOP. Tento e-mail sa
generuje automaticky a nie je potvrdením uzavretia Zmluvy s Predávajúcim.
Predávajúci potvrdí prijatie ponuky, a teda uzavretie Zmluvy medzi
Kupujúcim a Predávajúcim odoslaním e-mailu o prijatí ponuky, e-mailu s
údajmi o doručení objednávky alebo alternatívne odoslaním tovaru.
Uzavretie Zmluvy sa môže potvrdiť aj poslaním platobných údajov na
uskutočnenie platby. Krbové a kamenárske štúdio nemá žiadnu povinnosť
Zmluvu s Kupujúcim uzavrieť.
- Ak
systém identifikuje, že sa niektoré údaje v objednávkovom procese zadali
chybne, prípadne sa vynechali, je Kupujúci o tejto situácii informovaný a
taká chybná objednávka Kupujúceho nebude pre strany záväzná.
- Ak Krbové
a kamenárske štúdio neprijme návrh Kupujúceho na uzavretie Zmluvy,
neodkladne, najneskôr do 3 dní, informuje Kupujúceho o tom, že sa Zmluva
medzi Kupujúcim a spoločnosťou Krbové a kamenárske štúdio neuzavrela.
III. Doručenie a prevzatie tovaru
- Ak
je objednaný tovar na sklade, expeduje ho Predávajúci obyčajne do 2
pracovných dní odo dňa, keď Predávajúci Kupujúcemu potvrdil objednávku,
prípadne odo dňa, keď Predávajúci dostane bankovým prevodom kúpnu cenu.
- Ak
Kupujúci vznesie akékoľvek dodatočné požiadavky súvisiace s predmetom
objednávky, môže sa dodacia lehota predĺžiť o čas nevyhnutný na vykonanie
týchto zmien.
- Predpokladaná
dodacia lehota sa vždy zobrazí pred dokončením objednávky. Predávajúci
môže tovar doručiť aj pred uplynutím tejto lehoty. V takom prípade o tom
Kupujúceho informuje najmenej 1 pracovný deň pred dátumom skoršieho
doručenia tovaru.
- Ak
si Kupujúci v rámci jednej objednávky objedná viac druhov tovaru, pri
ktorých sú uvedené rozličné dodacie lehoty, expeduje Predávajúci spravidla
celú objednávku v rámci jednej zásielky. Dodanie sa preto vždy odvíja od
tovaru s najdlhšou dodacou lehotou. Dodacia lehota sa však vždy jasne
zobrazí pred dokončením objednávky. V prípade, že sa tovar z objednávky
expeduje z niekoľkých skladov, môže sa doručiť aj vo viacerých zásielkách.
Také zásielky sa môžu doručiť inou prepravnou spoločnosťou v odlišných dňoch.
O expedovaní každej zásielky Predávajúci informuje Kupujúceho e-mailom.
- Podrobnejšie
informácie o možnostiach doručenia a ich cenách sú dostupné na www.krbovestudio.sk. Miesto plnenia je na účely Zmluvy medzi
Kupujúcim a Predávajúcim doručovacia adresa uvedená v Zmluve (uvedená v
objednávkovom formulári). V prípade, že si Kupujúci zvolil platbu na
dobierku, je povinný zaistiť zaplatenie tovaru pri jeho prevzatí.
- V
prípade, že Kupujúci zistí pri odovzdaní poškodenie obalu zásielky, spíše
s vodičom prepravnej služby protokol o poškodení zásielky. Kupujúci môže
takú zásielku prevziať, prevziať s výhradou alebo odmietnuť zásielku
prevziať. Kupujúci následne v ten deň informuje Predávajúceho a
oznámi, prečo prijatý tovar neprevzal alebo prevzal s výhradou.
Predávajúci následne zvolí zodpovedajúci postup a vyvinie všetko úsilie na
prípadné doručenie novej zásielky.
- Obsah
zásielky Kupujúci bez zbytočného odkladu po prevzatí prezrie a informuje
Predávajúceho o prípadných nezrovnalostiach do 2 dní od prevzatia
zásielky. Kvalitu a kvantitu dodaného tovaru Kupujúci skontroluje s
najvyššou možnou opatrnosťou tak, aby sa tovar nepoškodil alebo nestratil.
- Náklady
na dodanie tovaru sa líšia podľa typu tovaru a podľa zvoleného typu
prepravy. Celková cena nákladov na dodanie tovaru je vždy uvedená v
poslednom kroku objednávky.
Detailné informácie o preprave
tovaru sú dostupné na internetových stránkach www.krbovestudio.sk
- Za
deň dodania sa považuje deň prevzatia tovaru Kupujúcim.
- PODNIKATEĽ: Kupujúci
(podnikateľ) je bez ďalšieho povinný pri prevzatí tovaru postupovať tak,
ako je uvedené v čl. III ods. 6 a 7 týchto VOP. V prípade, že Kupujúci
(podnikateľ) nedodrží postup uvedený v tomto odseku, stráca práva
uplatňovať si práva z chybného plnenia.
IV. Platobné podmienky
- Ceny
uvádzané pri tovare v E-shope zahŕňajú daň z pridanej hodnoty (ďalej len
ako „Cena“). Cena sa vždy vzťahuje na zobrazený a opísaný produkt a
nezahŕňa súvisiace dekorácie, doplnky ani plnenie. Predávajúci si
vyhradzuje právo zmeniť Cenu podľa svojho uváženia. Cenu tovaru si môže
Kupujúci overiť pri jednotlivých položkách tovaru. Pre Kupujúceho je
rozhodujúca Cena uvedená pri tovare v čase odoslania objednávky a vždy sa
zobrazí pred potvrdením odoslania objednávky.
- Cena
tovaru nezahŕňa cenu za dopravu. Cena za dopravu a ďalšie služby zvolené
Kupujúcim sa budú účtovať samostatne. Celková cena zahŕňajúca Cenu tovaru,
cenu dopravy a ďalších služieb sa vždy zobrazí pred vykonaním posledného
kroku objednávky. Podrobné informácie o možnostiach dopravy a ich cene sú
dostupné na www.krbovestudio.sk
- Tovar
je možné uhradiť:
- Dobierkou
v hotovosti pri prevzatí objednaného tovaru od prepravcu. Sumu (cena
tovaru + cena za dopravu + dobierečné) Kupujúci odovzdá vodičovi
prepravnej služby, ktorý je povinný vydať Kupujúcemu potvrdenie o
zaplatení. Daňový doklad (faktúru) pošle Predávajúci Kupujúcemu e-mailom.
- Bankovým
prevodom na účet Predávajúceho. Zálohovú faktúru Predávajúceho
pošle Kupujúcemu e-mailom. Ak Kupujúci neuhradí zálohovú faktúru v plnej
výške do 14 dní od dátumu jej vystavenia, Predávajúci si vyhradzuje právo
odstúpiť od Zmluvy a objednávku stornovať.
- Online
platbou prostredníctvom platobnej brány. Hneď ako systém
Predávajúceho spáruje platbu Kupujúceho s objednávkou, pošle Predávajúci
Kupujúcemu potvrdenie o prijatej platbe.
- Predávajúci
si vyhradzuje právo pri tovare upravenom na mieru a vo výnimočných
prípadoch pri neskladovom tovare (t. j. tovare, pri ktorom nie je uvedený
údaj „na sklade x ks“) požadovať zloženie nevratnej finančnej zálohy vo
výške 30 % – 100 % z kúpnej Ceny tovaru Kupujúcim. V prípade
Kupujúceho (spotrebiteľa) môže byť táto finančná záloha nevratná v
prípade, že ide o tovar, pri ktorom nemá Kupujúci (spotrebiteľ) právo
odstúpiť od Zmluvy, a Kupujúci (spotrebiteľ) bol o tejto skutočnosti
vopred informovaný. Výšku zálohy stanoví Predávajúci a v prípade, že
Kupujúci zálohu riadne neuhradí v lehote 14 dní od dátumu vystavenia
zálohovej faktúry, Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy.
- Podľa
zákona o evidencii tržieb je Predávajúci povinný vystaviť Kupujúcemu
účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane
online; v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.
- V
prípade, že bude Kupujúci žiadať o vrátenie DPH pri vývoze mimo EÚ, je
Predávajúci oprávnený za túto službu účtovať individuálny administratívny
poplatok, ktorého výška bude Kupujúcemu vopred oznámená.
V. Nadobudnutie vlastníckeho práva a prechod
nebezpečenstva škody na tovare
- Vlastnícke
právo k tovaru prechádza na Kupujúceho, hneď ako Kupujúci uhradí
Predávajúcemu Cenu za tovar a všetky súvisiace služby (t. j. cenu za
dopravu alebo dobierku) alebo hneď ako Kupujúci tovar od Predávajúceho
prevezme, podľa toho, ktorý okamih nastane neskôr. Kým nie je Cena za
tovar a súvisiace služby uhradená v plnej výške, je vlastníkom tovaru vždy
Predávajúci. Akýkoľvek predpredaj alebo prevod vlastníckeho práva k tovaru
na tretiu osobu pred uhradením Ceny za tovar a súvisiace služby je
zakázaný.
- Kupujúci
nesie nebezpečenstvo škody na veciach, ktoré mu boli zverené pred plným
uhradením Ceny a súvisiacich služieb podľa predchádzajúceho odseku, najmä
nebezpečenstvo straty na veci, jej zničenia alebo poškodenia.
- SPOTREBITEĽ: Nebezpečenstvo
škody na veci prechádza na Kupujúceho (spotrebiteľa), hneď ako tovar
prevezme Kupujúci (spotrebiteľ) alebo tretia osoba určená Kupujúcim
(spotrebiteľom), odlišná od prepravcu ponúkaného Predávajúcim. Ak Kupujúci
(spotrebiteľ) zabezpečil alebo Predávajúci na popud Kupujúceho
(spotrebiteľa) zaistili iného prepravcu, než je ten, ktorého ponúka
Predávajúci, prechádza nebezpečenstvo škody na veci na Kupujúceho
(spotrebiteľa) odovzdaním tovaru tejto osobe alebo subjektu zabezpečenému
na odovzdanie, prepravu alebo prevzatie tovaru.
- PODNIKATEĽ: Ak
sa tovar Kupujúcimi (podnikateľmi) posiela prostredníctvom dohodnutého
prepravcu, tovar sa považuje za odovzdaný Kupujúcemu (podnikateľovi)
odovzdaním tovaru prvému prepravcovi, u ktorého si môže Kupujúci
(podnikateľ) uplatňovať prípadné práva zo zmluvy o preprave.
Nebezpečenstvo škody na veci prechádza na Kupujúceho (podnikateľa)
odovzdaním veci tomuto prvému prepravcovi.
VI. Zodpovednosť Predávajúceho za chyby, uplatnenie
reklamácie Kupujúcim
- Predávajúci
zodpovedá Kupujúcemu za to, že tovar nemá pri prevzatí Kupujúcim chyby a v
čase prevzatia má tovar dohodnuté vlastnosti. Ak neboli vlastnosti tovaru
dohodnuté, má tovar vlastnosti uvedené v ich opise alebo také, ktoré sa
môžu vo všeobecnosti očakávať od tohto tovaru, a to v zodpovedajúcej
kvantite, počte alebo hmotnosti a v súlade s príslušnými právnymi
predpismi, ak nebolo stanovené inak.
- Kupujúci
je oprávnený uplatniť si právo z chýb tovaru v súlade so zákonom.
Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru, ktoré tovar mal v čase
odovzdania, vrátane chýb právnych.
- Popis
tovaru v E-shope nie je indikáciou kvality tovaru.
- Práva
z chybného plnenia sa nevzťahujú na opotrebovanie veci spôsobené jej
bežným používaním, nevhodným ošetrením, vplyvom poveternostných podmienok,
neodbornou manipuláciou, úmyselným poškodením alebo na chyby, na ktoré bol
Kupujúci upozornený písomne v Zmluve alebo iným vhodným spôsobom alebo o
ktorých Kupujúci pred prevzatím veci vedel. Chybou tovaru nie je bežný
rozdiel vo farbe alebo v štruktúre v prípade prírodných materiálov (napr.
drevo), umelých materiálov alebo lakovaných plôch. V prípade vecí predávaných
za nižšiu Cenu (označených ako „druhá akosť“) nezodpovedá Predávajúci za
chybu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia Cena, a v prípade použitých vecí za
chybu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú vec mala
pri prevzatí Kupujúcim. Ak je predmetom kúpy už použitý tovar, skracuje sa
zákonná lehota na uplatnenie práv z chybného plnenia na 12 mesiacov, a to
v súlade s ustanovením § 2168 Občianskeho zákonníka.
- Reklamáciu
chyby tovaru si musí Kupujúci uplatniť bez zbytočného odkladu po zistení
chyby, a to e-mailom poslaným na adresu info@krbovestudio.sk alebo
písomne na adresu na reklamačné účely, uvedenú vyššie. Reklamačný
formulár, ktorý možno využiť, sa dá stiahnuť tu. Kupujúci je povinný
preukázať Predávajúcemu, že si uňho tovar kúpil, možno to urobiť najmä
doložením originálu alebo kópie faktúry, ktorú Kupujúci pošle spolu s
písomnou reklamáciou alebo predloží na nahliadnutie v prípade, že si
uplatňuje reklamáciu osobne v sídle Predávajúceho.
- Potom,
čo si Kupujúci v súlade s predchádzajúcim odsekom riadne uplatní
reklamáciu chýb tovaru, vystaví Predávajúci reklamačný protokol, v ktorom
písomne Kupujúcemu potvrdí, kedy si svoje právo uplatnil, a zároveň ho
poučí o vykonaní opravy a čase trvania reklamácie. Predávajúci doručí
reklamačný protokol na e-mailovú adresu uvedenú Kupujúcim v procese
odosielania objednávky, príp. iným spôsobom, ak o to Kupujúci pri
uplatnení reklamácie požiada.
- Ak
si Kupujúci reklamáciu chýb tovaru uplatní a Predávajúci reklamáciu uzná,
hradí náklady na prepravu tovaru spojenú s reklamáciou Predávajúci. Ak si
však Kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob prepravy, vráti
Predávajúci Kupujúcemu náklady na prepravu tovaru spojenú s reklamáciou vo
výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Ak
reklamáciu chýb tovaru Predávajúci zamietne, hradí všetky náklady na
prepravu tovaru spojenú s reklamáciou Kupujúci.
- Ak
Kupujúci v prípade tovaru, ktorý si nevyžaduje odbornú inštaláciu, nesplní
podmienku odbornej inštalácie, následná reklamácia chyby spôsobenej
neodbornou inštaláciou sa neuzná. Predávajúci nezodpovedá okrem iného za
tie chyby tovaru, ktoré spôsobila neodborná manipulácia či montáž
vykonávaná Kupujúcim.
- Chyba,
ktorá vznikla neodbornou starostlivosťou alebo iným neodborným uvedením
tovaru do prevádzky Kupujúcim, sa bude považovať za chybu tovaru len
vtedy, ak chyba vznikla na základe nesprávnych pokynov uvedených v návode
na montáž alebo na uvedenie veci do prevádzky.
- Predávajúci
zodpovedá Kupujúcemu za chybu spôsobenú nesprávnou montážou alebo
inštaláciou v dôsledku nedostatku v návode, ktorý k nej poskytol
Predávajúci.
- SPOTREBITEĽ: Práva
Kupujúceho (spotrebiteľa) z chybného plnenia zaniknú, ak sa neuplatnia v
priebehu 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak sa Predávajúci a Kupujúci
(spotrebiteľ) nedohodnú na dlhšej lehote.
- SPOTREBITEĽ: Ak
sa chyba prejaví v priebehu 12 mesiacov od prevzatia tovaru,
predpokladá sa, že vec bola chybná už pri prevzatí. V závislosti od druhu
a závažnosti chyby môže Kupujúci (spotrebiteľ) vyžadovať opravu veci
(odstránenie chyby), výmenu chybného tovaru za dodanie nového tovaru bez
chýb. Kupujúci (Spotrebiteľ) má tiež právo odstúpiť od Zmluvy. Odstúpenie
od Zmluvy (alebo zníženie Ceny) je možné len za podmienok stanovených
príslušnými právnymi predpismi, najmä ak sa žiadosti Kupujúceho
(spotrebiteľa) nevyhovie v primeranej lehote alebo ak nie je možné
zlepšenie alebo výmena.
- SPOTREBITEĽ: Ak
je Kupujúci spotrebiteľom, musí sa jeho reklamácia vyriešiť (vrátane
nápravy chyby) do 30 dní odo dňa podania reklamácie, ak sa Predávajúci s
Kupujúcim (so spotrebiteľom) nedohodnú na dlhšom čase alebo ak príslušné
právne predpisy nestanovujú inak.
- PODNIKATEĽ: Práva
Kupujúceho (podnikateľa) z chybného plnenia zaniknú, ak sa neuplatnia v
priebehu 12 mesiacov od prevzatia tovaru, ak sa Predávajúci a Kupujúci
(podnikateľ) nedohodnú na dlhšej lehote.
VII. Informácie pre Kupujúceho (spotrebiteľa), odstúpenie
od Zmluvy
SPOTREBITEĽ: TEXT CELEJ ČASTI VII. VOP SA UPLATNÍ LEN PRE
KUPUJÚCEHO, KTORÝ JE SPOTREBITEĽOM
- Informácie
pre Kupujúcich (spotrebiteľov) sú k dispozícii na info@krbovestudio.sk
- V
súlade so svojou zákonnou povinnosťou týmto Predávajúci informuje
Kupujúceho (spotrebiteľa) o zákonnom práve odstúpenia od Zmluvy bez udania
dôvodu a akejkoľvek sankcie, a to do 14 dní od prevzatia tovaru.
- Na
účely uplatnenia práva na odstúpenie od Zmluvy musí Kupujúci (spotrebiteľ
) o svojom rozhodnutí odstúpiť od Zmluvy informovať Predávajúceho. To môže
Kupujúci (spotrebiteľ) urobiť najmä prostredníctvom listu poslaného
Predávajúcemu prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb na adresu Krbové
a kamenárske štúdio., areál Revolučná štvrť 967/13, 924 01
Galanta, IČO: 37 627 171, IČ DPHLL SK1044795103 alebo prostredníctvom e-mailu poslaného
Predávajúcemu na e-mailovú adresu info@krbovestudio.sk.
Predávajúci odporúča Kupujúcemu (spotrebiteľovi) využiť na odstúpenie od
Zmluvy vzorový formulár, ktorý si možno stiahnuť pod odkazom tu: „Vzorový
formulár na odstúpenie od zmluvy“. Nie je však povinnosťou Kupujúceho
(spotrebiteľa) tento vzorový formulár využiť.
- Kupujúci
(spotrebiteľ) je povinný vrátiť Predávajúcemu tovar, ktorého sa odstúpenie
od Zmluvy týka, na adresu: Krbové a kamenárske štúdio., areál Revolučná
štvrť 967/13, 924 01 Galanta, IČO: 37 627 171, IČ DPHLL
SK1044795103. Kupujúci (spotrebiteľ) hradí priame náklady spojené s
vrátením tovaru Predávajúcemu. Tovar nie je možné poslať Predávajúcemu na
dobierku, Predávajúci si v takom prípade vyhradzuje právo takto poslaný
tovar neprevziať. Kupujúci (spotrebiteľ) je povinný preukázať, že si od
Predávajúceho tovar kúpil, a to napr. priložením daňového dokladu, ktorý
dostal Kupujúci (spotrebiteľ) spolu s tovarom.
- Kupujúci
(spotrebiteľ) zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v prípade, že s tovarom
zaobchádzal inak, než je nutné s ním zaobchádzať s ohľadom na jeho
charakter a vlastnosti, a že zníženie hodnoty tovaru vzniklo v dôsledku
takého zaobchádzania (napr. nevhodnou montážou). V takom prípade
má Predávajúci právo si z vrátenej sumy odčítať pomernú časť kúpnej Ceny,
zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru. Predávajúci si z vrátenej sumy
odčíta pomernú časť kúpnej Ceny, zodpovedajúcu zníženiu hodnoty tovaru aj
v prípade, že sa mu tovar doručí poškodený následkom prepravy od
Kupujúceho (spotrebiteľa), pretože je to Kupujúci (spotrebiteľ), ktorý v
prípade odstúpenia od Zmluvy znáša v čase prepravy tovaru späť k
Predávajúcemu riziko škody na veci a zodpovedá za stav doručeného tovaru. Z
tohto dôvodu sa Kupujúcemu (spotrebiteľovi) odporúča riadne sa oboznámiť
so zmluvnými podmienkami ním vybraného prepravcu, najmä dodržiavať
podmienky stanovené pre zabalenie zásielky, a tak poslať tovar
Predávajúcemu v obale vhodnom na prepravu, aby sa pri preprave
nepoškodil.
Ak Kupujúci (spotrebiteľ) odstúpi od Zmluvy včas, vráti mu
Predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od
Zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie tovaru (nie však
náklady na vrátenie tovaru späť Predávajúcemu), ktoré od neho na základe Zmluvy
prijal, pričom na vrátenie peňažných prostriedkov Predávajúci použije rovnaký
platobný prostriedok, ktorý Kupujúci (spotrebiteľ) použil na vykonanie
počiatočnej transakcie. Predávajúci vráti Kupujúcemu (spotrebiteľovi) prijaté
peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým Kupujúci (spotrebiteľ)
súhlasil a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady. Ak si však Kupujúci
(spotrebiteľ) zvolil iný než najlacnejší spôsob prepravy, vráti Predávajúci
Kupujúcemu (spotrebiteľovi) náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej
najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Prijaté peňažné prostriedky
je Predávajúci povinný vrátiť až v okamihu, keď mu Kupujúci (spotrebiteľ)
preukáže vrátenie tovaru.
- Náklady
na prostriedky komunikácie na diaľku Kupujúceho (spotrebiteľa) hradí
Kupujúci (spotrebiteľ), náklady na prostriedky komunikácie na diaľku
Predávajúceho hradí Predávajúceho, pričom sa náklady nelíšia od základnej
sadzby.
- Zmluva
uzavretá v tomto E-shope sa Kupujúcemu (spotrebiteľovi) pošle na ním
poskytnutú e-mailovú adresu a následne uloží u Predávajúceho v
elektronickej podobe a na vyžiadanie Kupujúceho (spotrebiteľa) sa môže
Kupujúcemu (spotrebiteľovi) poslať znovu.
- Kupujúci
(spotrebiteľ) berie na vedomie, že nemožno odstúpiť okrem iného od kúpnej
zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa želania Kupujúceho
(spotrebiteľa) alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru,
ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý sa po dodaní nenávratne
zmiešal s iným tovarom, a od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom
obale, ktorý Kupujúci (spotrebiteľ) z obalu vybral a z hygienických
dôvodov ho nie je možné vrátiť.
- V
prípade, že medzi Predávajúcim a Kupujúcim (spotrebiteľom) vznikne
spotrebiteľský spor zo Zmluvy, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou
dohodou, môže Kupujúci (spotrebiteľ) podať návrh na mimosúdne riešenie
takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských
sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, (www.soi.sk) alebo iná
príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov
alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva
Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1),
pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ
zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu
využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových
stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
VIII.
Informácie o spracovaní osobných údajov
- Informácie
o tom, ako Krbové a kamenárske štúdio spracúva osobné údaje, sú
dostupné na internetových stránkach www.krbovestudio.sk
IX. Ostatné
- Kupujúci
nie je oprávnený bez súhlasu Predávajúceho postúpiť svoju pohľadávku voči
Predávajúcemu, vyplývajúcu z tejto Zmluvy, na tretiu osobu.
- Kupujúci
berie na vedomie a súhlasí s tým, že na komunikáciu s ním sa môže využiť
jeho e-mailová adresa uvedená v objednávke.
- Zvláštne
ustanovenia s Kupujúcim, písomne vyhotovené vo vlastnej kúpnej zmluve,
majú prednosť pred tými ustanoveniami VOP, ktoré by s nimi boli v rozpore.
- Ak
by sa jednotlivé ustanovenia VOP považovali za neplatné, nevzťahuje sa
táto neplatnosť na ostatné ustanovenia.